تراکم در تحلیل پوششی داده ها

پایان نامه
چکیده

تحلیل پوششی داده ها علمی است که به ارزیابی عملکرد واحدهای تصمیم گیرنده می پردازدو واحدهای ناکارا را تاحد ممکن به مرز کارایی نزدیک می کند. یکی از حالتهایی که واحد تحت ارزیابی ناکارا است زمانی است که واحد تحت ارزیابی دارای تراکم می باشد یعنی با افزایش ورودی، خروجی گاهش می یابد. ما به بررسی مدلها وروشهای تشخیص این رویداد اقتصادی پرداخته ایم. باتعیین بازده به مقیاس می توان در مورد توسعه یا تحدید واحدها، تصمیم گرفت بنابراین به تعیین نوع بازده به مقیاس با توجه به مجموعه امکان تولید تراکم پرداختیم. با آنالیز حساسیت واحدهای دارای تراکم می توان این واحدها را تاحد ممکن از ناحیه تراکم خارج کرد بنابراین به آنالیز حساسیت واحدهای دارای تراکم ومیزان تغییرات ورودیه برای خروج از ناحیه تراکم پرداخته شد و روشها و الگوریتمهایی برای بهبود واحدهای ناکارا و نزدیک کردن آنها به مرز کارایی بیان شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تراکم در تحلیل پوششی داده ها

در این پایان نامه، به روش غیر پارامتری تحلیل پوششی داده ها(dea) و انواع مدل های آن پرداخته شده است. هدف اصلی تشخیص و محاسبه تراکم در ورودی های به کار گرفته شده در روش تحلیل پوششی داده هاست.همچنین مدلهای dea به دو دسته مدل های شعاعی و غیر شعاعی تقسیم بندی شده است و بازده به مقیاس واحدهای کارا و غیر کارا مورد بررسی قرار می گیرد.

15 صفحه اول

مدل سازی تعالی سازمانی با رویکرد تحلیل پوششی داده ها

در این مقاله با توجه به ضرورت بحث ارزیابی عملکرد و دست یابی به تعالی عملکرد سازمانی، سعی شده است با ترکیب دو رویکرد کیفی وکمی در ارزیابی، یعنی مدل های برگرفته از مدیریت کیفیت جامع تحت عنوان مدل های تعالی سازمانی و مدل های ریاضی تحلیل پوششی داده ها، مدلی برای تعالی سازمان ارایه گردد که ضمن دارا بودن مزایای هر دو روش، معایب آن ها را به کم ترین حد ممکن برساند. در این پژوهش با بررسی مدل های تع...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023